Biti dober tržnik pomeni veliko več kot le končati primerno šolo. Dobrega tržnika oblikuje skupek lastnosti in karakteristik, med katerimi so nekatere že prirojene, druge pa pridobljene na podlagi izkušenj. Ker Top prodaja združuje komercialiste, ki so strokovnjaki, vsem potencialnim članom predstavljamo potrebne karakteristike, ki jih pričakujemo od članov naše ekipe. Lastnosti, ki jih imajo naši tržniki pa uspešno prenašamo na naše mlajše sodelavce.

Znanje temelji na učenju, kljub temu pa pridobitev znanja ni odvisna le od formalnosti, ampak tudi od človeških lastnosti, ki se kažejo na poti pridobivanja znanja. Akademsko znanje moramo tako ločiti od zagnanosti in veselja do prodaje. Pomembnejše od tega so delovne izkušnje ter ambicije tržnika, ki so ključni dejavniki pri dosegu dobrih prodajnih rezultatov.

 

  • SAMOINICIATIVNOST: Je lastnost, ki jo imajo aktivni ljudje. Dober tržnik mora živeti z mislijo, da se na stranke ne čaka, temveč se do njih pristopi. Poleg samoiniciativnosti in dinamičnosti je pomembno, da je tržnik motiviran. Delodajalec to lahko doseže z določeno stimulacijo (npr. dodatno plačilo ob visoki prodaji), a vendar ta ne sme biti glavni zagon za njegovo delo. Ključno je namreč veselje do prodaje, ki v večini primerov prinese boljše rezultate kot motivacija, pridobljena na podlagi višjega plačila.

 

  • KOMUNIKACIJSKE SPOSOBNOSTI: Te se kažejo že od malih nog in so ena izmed glavnih lastnosti, ki jih dober tržnik mora imeti. Kot rečeno, se težko pridobijo tekom študija, zato jih uvrščamo med tiste lastnosti, s katerimi se dober tržnik rodi. Prodaja je delo z ljudmi. Ko prodajalec stopi v razmerje tržnik-kupec, se mora zavedati, da je na drugi strani človek, ki ima lahko slab dan. Zato gre z roko v roki z zgoraj omenjeno sposobnostjo tudi potrpežljivost. Glavno vodilo tržnika je predstavitev prodajnega izdelka na jasen in razumljiv način, hkrati pa v kupcu vzbuditi potrebo po tem izdelku ali storitvi. Tržnik mora biti sposoben zgraditi odnos s stranko, za to pa so potrebne odlične komunikacijske veščine.

 

  • ŽELJA PO UČENJU: Trg je dinamično stikališče med kupci in prodajalci, zato so novosti in spreminjanje strukture eden izmed ključnih lastnosti. Dober tržnik mora biti na tekočem z informacijami in poskrbeti, da bo poznal ažurne podatke. Poleg tega mora odlično poznati prodajni program, produkt ali storitev, ki jo prodaja in tako stranki podati kredibilne informacije, ki v njej spodbudijo občutek zaupanja.

 

  • KREATIVNOST: Glavno vprašanje tržnika je, kako na inovativen in drugačen način v stranki zbuditi zanimanje za prodajan izdelek. Dobra reklama je namreč drugačna, oblikovana tako, da izstopa in pritegne stranko. Brez kreativnosti pa jo je težko doseči. Ljudje so naveličani »poplave« oglasov, zato njihovo pozornost pritegnejo le tisti, ki jim ponujajo vsebino, katera v njihovih očeh predstavlja dodano vrednost. Za dober oglas je potrebno stopiti izven okvirjev »tradicionalnega« in pustiti kreativnosti in domišljiji prosto pot.

 

  • VZTRAJNOST: Kljub (morda) začetnim neuspehom, dober tržnik ne sme obupati. V mislih mora namreč imeti dejstvo, da so si ljudje med seboj zelo različni, zato bo morda predstavitev, ki jo je danes pripravil za prvo stranko in tej ni bila všeč, jutri pri drugi stranki zadetek v polno. Različni okusi ljudi in različne želje so nekaj, čemur se mora uspešen tržnik prilagoditi.

 

Zgornja dejstva napeljujejo, da tako kot v vsakem poklicu, tudi poklic tržnika obsega tako formalno, kot tudi neformalno znanje. Temelj slednjega so karakteristike, oblikovane na podlagi delovnih izkušenj ali osebnosti, v katero so bile prirojene.

Če ste v zgornjem besedilu našli sebe ali pa bi radi pridobili lastnosti, ki jih dober tržnik mora imeti, se pridružite naši ekipi in sodelujte pri naši zgodbi o uspehu. 

 

Želiš postati del naše ekipe? Pošlji prijavo!

Deli s prijatelji

2 Responses

Comments are closed.