V preteklosti je veljalo, da mora dober komercialist obvladati trženjske kanale, kot so: tiskani mediji, elektronski mediji (radio, televizija), plakati in neposredno trženje.

Danes je temu nekoliko drugače. Na trgu prevladujejo predvsem digitalni mediji, ki nam sledijo na vsakem koraku. To seveda ne pomeni, da se je potrebno odreči prej naštetim trženjskim kanalom, vsekakor pa se je potrebno prilagoditi tudi novostim na trgu.

Zadnje čase prevladujejo socialna omrežja in oglaševanje v spletnih iskalnikih, kjer lahko zelo natančno ciljamo izbrane skupine uporabnikov svetovnega spleta po spolu, starosti in podobnem.

Praktično vsakdo od nas ima v vsakem trenutku aktivnega dneva v žepu pametni mobilni telefon. Morda celo pogosteje kot v žepu pa se ta naprava nahaja kar v naših rokah. Dostop do spleta je omogočen praktično kadar koli, kar pa nas navede na to, da jih za obisk spleta uporabljamo pogosteje kot pa za samo dvosmerno komunikacijo (klici in sporočila).

V fazi nakupa tako iščemo tudi različne informacije. Pozanimamo se o izdelku, ki ga želimo kupiti, ali pa o določeni storitvi in se posvetujemo s strokovnjaki ali prijatelji.

Trženje s pomočjo socialnih omrežij

Socialna omrežja so postala nepogrešljiv trženjski kanal, ki omogoča masovno in redno uporabo, možnost ciljanega oglaševanja in veliko prostora za različne koncepte ter pristope k oglaševanju. Če v tem primeru izpostavimo samo Facebook: kar 594.500 Slovenk in Slovencev naj bi ga uporabljalo na dnevni ravni, na tedenski pa celo 767.500 (vir: Valicon 2016).

Na socialnih omrežjih se ljudje pogovarjamo, spremljamo zanimivosti, delimo vsebine, ki so nam blizu in s tem nehote skrbimo za brezplačno promocijo določenega izdelka, znamke ali storitve. Komercialist, ki v podjetju skrbi za prodajo, se mora zavedati tudi dobrobiti tega in podobnih trženjskih kanalov. S pravilnim pristopom je lahko trženje preko socialnih omrežij cenovno izredno ugodno, rezultati pa nadpovprečni.

Trženje s pomočjo spletnih iskalnikov

Spletni iskalnik GoogleV tem segmentu prevladuje spletni iskalnik Google. Praktično ga ni junaka, ki ne bi vsaj enkrat na dan zastavil kakšnega vprašanja temu »vsevedu« in se zanašal na njegove najboljše odgovore. Med te štejemo prvih 10 zadetkov, saj si te običajno ogledamo vsi. Prav 10 zadetkov pa se tudi zvrsti na prvi strani pod našim iskanjem.

Če želimo »Top Prodajo« in svoj izdelek ali storitev potisniti med teh TOP 10 zadetkov, imamo do tja dve poti – optimizacijo našega spletnega mesta ali pa oglaševanje preko sistema AdWords, ki naš oglas prikazuje pred vsemi zadetki ali pa (odvisno od ustreznosti in cene, ki jo plačujemo) za prvimi desetimi zadetki.

Rast znamke pomeni tudi pomoč pri prodaji na terenu

Z zgoraj opisanimi prijemi pridemo do izjemnega dosega, kar seveda pomeni, da občutno vplivamo na dve zelo pomembni zadevi: prepoznavnost blagovne znamke in hkrati tudi povečanje same prodaje. Vse je odvisno od strategije podjetja, ki trži svojo storitev oziroma želi povečati prodajo.

S tem postane bolj uspešna tudi sama prodaja na terenu. Če se storitev ali izdelek prikazujeta pred očmi kupca vsakokrat, ko ta išče relevantne informacije, je realno pričakovati večjo prodajo. Dobro informirani kupci vedo, da je ta storitev zelo blizu tistega, kar iščejo, zato lahko rečemo, da se nahajajo v zadnjem stadiju nakupnega procesa. K temu pripomorejo vsi trženjski kanali, pomembne pa so tudi poti, ki jih do stranke in same prodaje ubere komercialist. Pri uspešnem zaključevanju nakupnega procesa pride seveda do izraza tudi sama komunikacija s stranko. Zelo pomembno je, kako komercialist komunicira s stranko in v tem primeru zaključi posel.

Trženje in trženjski kanali

Dejstvo je, da je kakovostno trženje izredno kompleksna zadeva, ki zahteva precej znanja, občutek za sogovornika in poznavanje delovanja trženjskih kanalov. Dober komercialist mora biti ves čas pripravljen napredovati, imeti veliko željo po nabiranju novih znanj in jih znati tudi unovčiti na terenu. Tega se še kako zavedamo v našem podjetju, zato našim sodelavcem nudimo vso podporo ter vsa nadaljnja prodajna izobraževanja.

 

Želiš postati del naše ekipe? Pošlji prijavo!

Deli s prijatelji